Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Wydanie: PRESS 09/2011

Lokowanie na ekranie

- Ukrywanie ukrytej reklamy. O skutkach nowych przepisów o product placement

Od 1 lipca w ramówkach czterech głównych kanałów Telewizji Polskiej zagościł mini- serial „Pogodni” – trzyminutowe odcinki emitowane są codziennie, kilkakrotnie powtarzane w ciągu dnia. Wciśnięte między bloki reklamowe, niewiele różnią się od spotów. Prawdę mówiąc – są nimi. W prawie każdym z nich pokazywany jest głównie samochód marki Lexus. Bywa, że to on, a nie rodzina Pogodnych, jest głównym bohaterem. Nie bez powodu rodzina Pogodnych zwiedza też np. Kazimierz Dolny – przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego odpowiedzialni za promocję regionu chwalą się w lokalnych mediach, że wspólnie z twórcami serialu wybierali miejsca, które będą pokazywane w filmie.
Rafał Taranowski, szef działu zajmującego się sponsoringiem oraz product placement w biurze reklamy i handlu TVP, mówi: – „Pogodni” to serial obyczajowo-interaktywny z konkursem SMS-owym, a więc i z nagrodami. Lokowanie produktu w tym serialu odbywa się na takich samych zasadach jak w każdej innej produkcji. I jak każdy inny program, również ten może być sponsorowany. 
Jego zdaniem serial w niczym nie przypomina reklamówek.
„Pogodni” to jeden ze sposobów, w jaki Telewizja Polska próbuje radzić sobie z nowymi przepisami dotyczącymi product placement, zawartymi w znowelizowanej ustawie o radiofonii i telewizji (weszła w życie 23 maja br.). Marcin Gieracz, dyrektor strategiczny agencji Rubikom Strategy Consultants, uważa jednak, że „Pogodni” to drwina z nowych przepisów. – Chodzi o pokazanie, że od product placement i marketingu w żaden sposób uciec się nie da – stwierdza.

Więcej we wrześniowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.